wtorek, 27 października 2009

Koronkowa robota raz jeszcze

No i nie mogłam się oprzeć, aby nie pokazać kilku wspaniałych sukienek z cyklu "dziergane". Może te wzory zainspirują kogoś władającego szydełkiem i drutami, do roboty. Ja powoli zaczynam przypominać sobie upojne chwile spędzone z szydełkiem w ręku, wstyd się przyznać, na wykładach Studium Wojskowego na SGPiS /teraz SGH/. Studium było długie i nudne, wykonałam więc długą, piękną sukienkę z brązowej wełny, w fasonie zbliżonym do tej różowej poniżej. To była taka moda post hippisowska, a sukienka służyła mi przez dłuższy czas. Wtedy to był hit, cud nad Wisłą omalże. Jakże się cieszę, że znowu to zaczyna być hitem i cudem. No tylko trzeba sobie przypomnieć, jak to się robiło, ale wierzę, że ktoś mi pomoże. crochet work
Te wzory są bardziej codzienne, swetrowe a łączy je olbrzymi golf, zwisający luźno w udrapowanych fałdach. To wielki hit tegorocznych dzianin, bardzo praktyczny w naszym klimacie, bo można się nim owinąć, jak szalem. Bladoróżowa sukienka z melanżowej włóczki została zaprojektowana przez Missoni. Czerwono-czarne paski to dzieło samego Alexandra McQueena.crochet dresses
On też jest autorem tej środkowej sukienki w czarno-białe nierówne pasy. Zwróćcie też uwagę na suknię z lewej - występuje tu połączenie jedwabnej intarsji z szydełkowymi ściegami. Ciekawy pomysł do rozwinięcia we własnym zakresie. No i ładna asymetryczna szydełkowa aplikacja w sukience prawej. Chciałabym to umieć zrobić!black&white

Teściowa


5 komentarzy:

  1. interesujące sukienki :)
    ta pierwsza w pierwszym rzędzie widziałam na jakimś forum hand made :)
    co do golfów to zakupiłam sobie taka jedna dzianinowa w kolorze wina :)

    a o ostatnia sukienka niestety nie ma wstawki szydełkowej tylko prawdopodobnie z koronki :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz co, nie jestem pewna czy to nie jest jednak wstawka zrobiona na szydełku, bo w opisie użyte jest słowo "crochet" a to oznacza szydełkowanie. Ale nie upieram się, bo Ty jesteś tu ekspertem. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. no ja tez się nie upieram bo zdjęcie jest malutkie :) ale crochet to szydełko choć z tymi opisami to rożnie bywa... nieraz była sukienka szydełkowa a opisana jako drutowa etc. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czarno czerwona sukienka jest przepiękna!

    OdpowiedzUsuń